CorrectBot:Healing/nb

Results for this CorrectBot run of Healing/nb: 11 corrections, 0 suggestions, 0 warnings (for older reports see report history)

Corrections

11 corrections:

  • Ensure correct Norwegian quotes (example: «quote») (10x)
  • When finding a normal dash ( - ) surrounded by spaces: Make long dash ( – ) out of it (1x)

The following changes were made by CorrectBot - you don't need to do anything about them, this is just for your information. You can also look at the version history of Healing/nb and compare revisions.

Translations:Healing/1/nb

Da Gud skapte himmel og jord fantes det verken sykdom eller død. Men helt siden menneskene for første gang var ulydige mot Gud, har vi hatt sykdommer i verden. Men vi ble ikke skapt slik fra begynnelsen, og på grunn av Guds kjærlighet til oss, ønsker Gud å helbrede og gjenopprette menneskene. For å gjøre dette hadde Gud en spesiell plan, nemlig å sende oss en frelser. Bibelen sier om denne frelseren: "Straffen lå på ham, vi fikk fred, ved hans sår ble vi helbredet." (Jesaja 53:5).
+
Da Gud skapte himmel og jord fantes det verken sykdom eller død. Men helt siden menneskene for første gang var ulydige mot Gud, har vi hatt sykdommer i verden. Men vi ble ikke skapt slik fra begynnelsen, og på grunn av Guds kjærlighet til oss, ønsker Gud å helbrede og gjenopprette menneskene. For å gjøre dette hadde Gud en spesiell plan, nemlig å sende oss en frelser. Bibelen sier om denne frelseren: «Straffen lå på ham, vi fikk fred, ved hans sår ble vi helbredet.» (Jesaja 53:5).

Translations:Healing/3/nb

Jesus kaller sine etterfølgere til å be for syke mennesker og han gir dem makt til å gjøre det. "Han kalte sammen de tolv og ga dem myndighet over alle onde ånder og makt til å lege sykdommer. Så sendte han dem ut for å forkynne Guds rike og helbrede syke." (Lukas 9:1-2)
+
Jesus kaller sine etterfølgere til å be for syke mennesker og han gir dem makt til å gjøre det. «Han kalte sammen de tolv og ga dem myndighet over alle onde ånder og makt til å lege sykdommer. Så sendte han dem ut for å forkynne Guds rike og helbrede syke.» (Lukas 9:1-2)

Translations:Healing/5/nb

Spør først personen: "Hva er problemet? Hva kan jeg be for?"<br/>Spør også:" Har du noen smerte eller nedsatt funksjon akkurat nå?" (slik kan du finne ut om noe er endret etter bønnen.)
+
Spør først personen: «Hva er problemet? Hva kan jeg be for?»<br/>Spør også:« Har du noen smerte eller nedsatt funksjon akkurat nå?» (slik kan du finne ut om noe er endret etter bønnen.)

Translations:Healing/10/nb

Be korte og konkrete bønner. En setning som "Smerte, gå bort i Jesu navn! Amen." er nok.
+
Be korte og konkrete bønner. En setning som «Smerte, gå bort i Jesu navn! Amen.» er nok.

Translations:Healing/11/nb

Etter bønnen, spør personen: "Kjente du noe? Hvordan er smerten nå?"<br/>Du kan bruke en skala for å gradere smerten: "På en skala fra 0 (ingen smerte i det hele tatt) til 10 (ekstrem smerte), hvordan var det før? Hvordan er det nå?"<br/>Hvis de hadde nedsatt funksjon, be dem om å teste for å se om det har skjedd en endring.
+
Etter bønnen, spør personen: «Kjente du noe? Hvordan er smerten nå?»<br/>Du kan bruke en skala for å gradere smerten: «På en skala fra 0 (ingen smerte i det hele tatt) til 10 (ekstrem smerte), hvordan var det før? Hvordan er det nå?»<br/>Hvis de hadde nedsatt funksjon, be dem om å teste for å se om det har skjedd en endring.

Translations:Healing/15/nb

Å be "i Jesu navn" er ikke det samme som å bruke en magisk formel. Det er å gi Jesus æren for det han gjør og å sørge for at alle involverte etterpå vet hvem som har forårsaket helbredelsen.
+
Å be «i Jesu navn» er ikke det samme som å bruke en magisk formel. Det er å gi Jesus æren for det han gjør og å sørge for at alle involverte etterpå vet hvem som har forårsaket helbredelsen.

Translations:Healing/22/nb

"Gud, vær så snill å gjør det som gir deg meste ære i denne situasjonen."
+
«Gud, vær så snill å gjør det som gir deg meste ære i denne situasjonen.»

Translations:Healing/23/nb

"Vis meg hva du vil lære meg denne gangen."
+
«Vis meg hva du vil lære meg denne gangen.»

Translations:Healing/24/nb

"Vær så snill å avslør årsaken og/eller hensikten med denne sykdommen."
+
«Vær så snill å avslør årsaken og/eller hensikten med denne sykdommen.»

Translations:Healing/25/nb

"Gud, hva skal jeg gjøre nå?"
+
«Gud, hva skal jeg gjøre nå?»

Translations:Healing/31/nb

Trekk aldri forhastede konklusjoner - lytt alltid nøye til Den Hellige Ånd og samarbeid i kjærlighet med den andre personen, med deres beste i tankene!
+
Trekk aldri forhastede konklusjoner lytt alltid nøye til Den Hellige Ånd og samarbeid i kjærlighet med den andre personen, med deres beste i tankene!